2013-01-01

Gellért-hegy - Éjszakai fotózás

Elég régen terveztem már, és most (azaz még 2012.12.16.-án) eljött, hogy valami jó kis ködös, éjszakai fotózás kerekedjen a téli hideg esték semmittevése helyett :-)

A köd, az éjszaka, egészen új feladatok elé állítja a fotóst. Elkezdhetünk gondolkodni a 10-20-30 másodperces expókon, kis ISO értékkel, végtelen fókuszon, elvihetjük állványunkat, és megfotózhatjuk, ahogy a fák eltűnnek a ködös végtelenben ...
András barátommal felkerekedtünk hát, és irány a Gellért-hegy. Kiszállva az autóból, percek után éreztük, hogy itt bizony elkék a kesztyű, a sapka, és nem nagyon álltunk meg dumálgatni csak úgy .... Mindenki tette a dolgát. Én leginkább stabil pontokat kerestem, mert az állványom, mely amúgy sem egy márkás példány (Hama Star 27), szóval kutakodtam, hová is tehetném le a táskát, és arra a gépet.

Aluminium cső, trafóház, vagy a szikla tetejére raktam az aparátot, és egész jól működött a dolog. Elámultam az első képeken, hogy milyen szépen gyűjti az érzékelő, a higanygőz lámpa fényét, mint ha dohányszűrőt raktam volna a Nikkor 18-105 elé ...
Budapest éjjeli panorámája ...

Egy trafóház tetejéről ... 


Ha a sövényt szépen nyírják, az is megteszi állványnak ... 




Ez egy nagyon kedves kép, valahogy a színei ...
(Nagyon hideg volt.)