2013-10-27

Pilisszentkereszt - Dera-patak

Ezen a helyen háromszor is jártam már, télen, tavasszal, s most ősszel is családom és Steve barátom társaságában is. Körülbelül 2-3 km az út, mit megtehetünk, olyan 400 méter szintkülönbséget legyőzve. Végig egy völgyben haladunk, melynek alján -főleg a tél elmúltával- kis patak, a Dera-patak csordogál. Efelett hidak emelkednek, vadregényes tájakon kirándulhatunk. Egyre feljebb és feljebb érve, megszűnik az emberi kéz nyoma, s felérünk a kis mesterséges vízgyűjtőhöz. Mindezen úton végig csodás völgyben sétálhatunk, csodálkozva az évszakok és a formák szépségén.

Ez az album, az útvonal első egyharmadát mutatja be. Lentről fel, illetve lefelé. Körülvesz minket a Pilis, Pomáz felől közelítve könnyen elérhetjük a baloldalon megbújó, eldugott letérőt. Kellemes kirándulóhely, minden korosztálynak. Télen igen sok madárfaj fotózható. Nyáron nem láttam olyan sokat. Most ősszel viszont itt pillantottam meg életemben első ízben a Királykát. Egy gyengécske fotó, amolyan bizonyíték gyanánt a bejegyzés vége felé, megtalálható erről az apró és csodás madárról ...

Sétáljunk végig együtt !


 A bejáratnál, az első híd előtt nagy rét vár, tűzrakó hellyel

 Indulás a völgybe recsegő-ropogó avarban

 Hídakon át vezet az út, több ponton keresztezve a vízfoáyást

 Sziklára hullott a sok falevél. Csendélet az erdőben

 Térgeometria

 Cikk-cakkban a patakmeder felett

 Közel egy percig néztem, a moha és az arany színeket

 Micsoda ácsmunka, 8-10 híd biztos van itt az erdőben

 Színek és formák

 Sajátos hangulat, hatalmas terek

 Mohamánia

 Emberi kéz nyoma ...

 Állagmegóvás - fejlesztés. Ez a titka ennek a csodának

 Visszafelé új arcát mutatja a völgy

 És már megint nem bírok magammal ...

 Még egyet !

 És a Sárgafejű királyka (gyorsabb zársebesség kellett volna)

 Élesen akár szép is lehetett volna 8de nekem kedves fotó)

 Na még egyszer elcsíptem

 Sohasem láttam még

 Csobogó a bejáratot a réttel elválasztó kis ér útjában

És mert ősz van.