2018-08-30

A madárles felkészítése

Nyáron, vagyis május közepétől, egészen augusztus végéig, egyszerűen lehetetlen üzemeltetni az itatót úgy, hogy kétnaponta kijárjon az ember a vizet után tölteni, és rendben tartani mindent. Az OSB dobozban bent ülni a 32-36 fokban olyan, mint egy szauna, így részemről ez az időszak kimarad. Ha árnyékban volna a leskunyhó, és megoldható volna a víz pótlása emberi módon (tehát nem kannákban máshonnan), akkor esetleg "működhetne a nyár". Persze munka mellett, vagy hétvégén, amikor az ember a telkén lévő házat újítja fel, akkor igen nehéz ezt megoldani ... Az biztos, hogy a nyári melegben, ha volna víz, igen nagy meglepetések érhetnék az embert. Erről viszont sajnos, lemaradok. Nem érdemes többet filozofálni ezen, nézzünk inkább előre ! Most a takarítás, javítás ideje van. Szeptemberben a magok beszerzése. Ebben a blogbejegyzésben a felújítás folyamatát osztom meg olvasóimmal. Nézzük, hogy is volt ?!


Szeretek itt mozizni

 A szokásos "döglött víz" és kosz ...

 Víz kiürítése, medence-fenék kipucolása

 Megemeltem a hátső végét, mert megsüllyedt. 100 liter víz betöltése

 Minimál dekoráció, és madárterelő. Az etető várja az első 20 kg magot

 Ráférne egy festés ...

Egészen szép környezet

Bent is rend, és tisztaság ...



Már a tavalyi évtől figyelem, hogy a reggeleken igen sokára jön meg a fény a les végébe, és ezzel értékes órákat veszítünk. A les háta mögött nagyon megnőtt egy-két fa, és igen veszélyesen kezd belógni a leshez. Ha netán megreccsen, és rádől a bódéra, akkor nagy bajban vagyunk. Ennek fényében végeztem egy kis tereprendezést. Még mindig van egy 10-12 méter magas fa, amivel nem tudok mit kezdeni egyedül. Lehet, hogy felhozom a telekről a motoros fűrészt ? Régebben már 08:00 körül volt fényünk, ma már csak 09:00 - 09:30 körül érkezik meg. Ez nagyon nem jó, tenni kellene valamit. Télen annyi a szerencsénk, hogy elhullanak a lombot adó levelek, így jobban átjönnek a napsugarak, már ha vannak. Havazás esetén szépen derít a fehér hó.



 Itt már folyamatban van az eltávolítás

 Rendben vagyunk

 Sajnos meg kellett tenni a fentiek miatt

 Nem volt könnyű elvonszolni

A fa törzse viszont több dologra is jó lesz a les körül ...
Például az itató szélére, illetve új harkályos mászófának



A munkálatok után, megérdemelten birtokba vettem a lest. Becuccoltam a fényképezőgépet, az állványt, a kamerát, a reggelimet, és egy flakon vizet. Az etető üres még, a madarak is találnak élelmet, de egy kis magot kiraktam nekik a kajámról. Egyetlen széncinke és egy csuszka látott el hozzám, közvetlenül a nagy csörgés-zörgés befejezte után. A szép (alkalmi) hátteret fotózgattam, és vártam a csodát ... Meg is érkezett egy Lápi acsa (szitakötő) személyében, akit kedvemre videózhattam, tesztelgetve a Panasonic HC-VX980-as kamera manuális beállításait ...




Madár helyett a szitakötőt fotózhattam egyelőre.
( Faj: Lápi acsa )

Egy jó kis fotó róla


És a videó, ami ott készült
KATT IDE: A Lápi acsa néhány pillanata

Az első kíváncsiskodó az üres, és rossz fényű etetőben. (Csuszka)
A fotót csak szemléltetési céllal mutatom meg.

 Jelenleg ilyen hátterem van

 Még madár nélkül is gyönyörű

Csináltam egy videót csak a víz mozgásáról, szerintem annyira szép.




Remélem, hogy a következő alkalommal, talán többen jönnek majd fürdeni ...
Nagy érdeklődéssel várom az idei szezont.