2023-06-09

Tavaszi képgyűjtés

 Nem vittem túlzásba a fotózást tavasszal több okból, de leginkább a kerti munkák okán nem. Ellenben bejártam a környéki kedvenc helyeket, azokat amit még nem kerítettek be az urak. Találtam amit találtam, ezekből a képekből fogok válogatni. Az egyik alkalommal délelőtti napszakban mentem, míg a másik történet egészen korahajnalban zajlott. Láthatóak majd a képek, hogy fényből akkortájt nemigen jutott a gép érzékelőjére. Csak ilyenkor bánom, hogy a vázam nem FullFrame, mert az ISO-t  az FF bizony jobban bírja. Másrészt viszont az 1.5x crop nekem jól jön, ha cserkelek. Nem lehet mindig lesben ülni, és a csipát is kifotózni a madarak szeméből. Jó kimenni. Örömömre szolgál, hogy lakóhelyem külterületein, illetve azoktól 10 km-re egyaránt látható gyurgyalag, búbos banka de még szalakóta is. Kiváltképp örömre ad okot, hogy Száron költ is egy szalakóta pár, így már nem csak vonuláskor lehet találkozni ezzel a fajjal. Azért az nagy attrakció, hogy a teraszomon ülve, hallom a gyurgyalag jellegzetes "prütty-prütty" hangját ... Egy szó mint száz, nézzük mi jutott ezen a két soványka alkalmon ... Mutatom is a fotókat. (Van köztük mobilos is, látható a képarányból, hogy melyek azok)


Vasztély - Télizöldes felé, kedvenc kis utamon ... Itt ettem meg a reggelimet

Az út végén, jellegzetes kultúrtáj

Érdeklődő volt ez a ló. Pár fajtásával, az akácos szélén rohangáltak dobogva

Azért ez minden év és napszakban gyönyörű ...

Útjaim során soha nem hagyom ki a horgászvizet

Az itteni élővilág annyira vad, hogy az embert egyáltalán nem tolerálja

A tó másik végén félóra egylábon állás következett




Feljebb az erdőben vettem észre ezt a pofás kis odút. Meglep, hogy nem lakik benne senki ...

Tavaly még azon az úton ott a távolban, le tudtunk menni a völgybe.
Idén már elkerítették ...

Ez a löszfal, régebben gyurgyalagoknak és borzoknak adott helyet ... 
Nem tudom, hol vannak évek óta ?!

A rovarvilág is kezd magához térni, a nehezen induló tavaszban

Kenderike énekel a Mini-Toscana szélén ... Innen idén már nincs tovább út.



Mindenütt kerítés egy natura 2000-es gyepen !
Nem tudom, hol fogok fotózni ...

Borongós lett az idő, ahogy a kedvem is. Az ölyvet nem zavarta

Eltelt a délelőtt, megérkezett a fény is ... A közeli réten szedegetett a szürke gém



Másik témám a Bicske - Máléhegy környéki hajnali fotózás. Ahogy mentünk előre a nyár felé, egyre korábban kellett indulni, hogy még napkelte előtt odaérjünk a tett színhelyére. Ez az, ami korom előrehaladtával - bár soem volt ez erősségem - egyre nehezebben megy. Most megtettem, és irány hajnalban, szedtem is a sátorfámat. Egy reggeli kávé, és gyors öltözés után, már ültem is az autóba. Igen közel van a terület, így bőven az első fények előtt oda is értem. A köd látványa őszintén kárpótolt minden szenvedésemért, de sem a telefon, sem a DSLR nem adja vissza TELJESSÉGGEL azt a misztériumot, amit az emberi szem dinamikatartománya látni enged. Azért csak-csak megpróbáltam megörökíteni a reggel első pillanait. Meglepően népes állatsereglettel, és mekapó pillanatokkal ajándékozott meg az ébredés.




"Bíborfolyó"

Ezt az érzést nem lehet lefényképezni !

Ragadozóéknál is indul a nap ...

A felkelő nappal szemben
Jobbomon barna rétihéja pár kezdte a napját a nádas tövében

Kócsag és ölyv egy képen, egy pillanatban

Elszemezgettünk egymással. Ő ott, én meg itt, a bálák mögül ...

Alig fordultam kicsit jobbra, máris megpillanthattam a regelijét kereső őzet

Találkozó a hajnali szürkületben

A domb tövében lévő földeken, már kicsit több fényben

megleptük egymást ezzel a fácánkakassal

Pár méterrel arrébb kezdődött a bújocska ezzel a kislánnyal

Ennyit engedett, mégis hálás voltam.
Az ISO még mindig az egekben ... (Erős vágással)

Hangos énekest csodálhattam a bokrok tövéből ...

Ha vadász volnék, legalább 8 nyulat és 5 fácánt lőhettem volna autóból !

Érdekelt volna, hogy kinek a lakása ez ...

Idős héja figyelt kérdőn, vajon mit is akarok tőle itt a semmi közepén ?!

A keresőben igazi csoda volt a látványa

Ez pedig egy werk-fotó, telefonnal a Nikon kijelzőjéről.
Ritkán vétek ilyen hibát, de ezt a képet válogatás közben véletlenül letöröltem :-(

Vörös vércse is akadt, akit viszont ezúttal nem tudtam jobban megközelíteni

Másnap Szárra mentünk kutyázni

Ezen a csodás bokron

Ez a gyönyörű lepke pihent

Legnagyobb szerelmem ez a vidék. Ezernyi értéke elvarázsol

Ezt az odút két éve raktuk ki

Egyelőre üres, pedig banka mozog a területen



Ezek után ismét szünet következett a fotózásban, de ha május,
akkor Apaj ...