2016-09-04

Gyurgyalag utószezonban

Szó se róla, igazán kedvenceim a gyurgyalagok, de valahogy elteltem velük a sok fotós FaceBook csoportban, mert mindenki ezzel villog. A szívemben mégis ott voltak egész nyáron, és egy szép napon összekaptuk magunkat, és kimentünk meglátogatni a kis "drágaszágokat". Igen aggódtam, hogy a hosszú dacolás miatt majd jól nem lesznek már ott, és akkor bizony hoppon maradok. Szerencsémre ott voltak még, bár érzésem szerint nem teljes létszámmal. Augusztus 26-án már hűvösebbek voltak a hajnalok, de vannak köztük, akik még nem hagytak itt minket. Azt gondolom az utolsó mozdulataikat hozom most el ezeken a képeken. Környezetükben más fajok is megmutatták magukat, s egy-egy tájkép is készült. Megmutatom őket.


Gyülekeznek, készülnek a vonulásra

 Egymást már nem  etetik, önállóan táplálkoznak

 Ahonnan mi fotóztuk őket, eléggé messze voltak

 Kedves hangjukat, röptüket nagyon szeretem

 Beülőre már nem jönnek

 Itt élnek ők, Budapesttől nyugatra, nem messze

 Míg szünetelt a Gyurgyalag-show, ragadozók örvendeztettek meg

 Közel jöttek

 Gyorsak voltak ...

 AF-C gyakorlat.

  Ennek a fotózásnak ez a mozzanat volt a célja. A háta és a szárnyai

 Hátunk mögött a szántó

 Kicsit balra a fák és a hegyek ... Gyakran tesznek kört errefelé is

Erre nincs magyarázat, megragadott :-)


Az érzelmeket én nem szeretem elnyomni magamban. idén sem tudtam nélkülük lezárni a nyarat, bár - s erről ők nem tehetnek - Gyurgyalag undoritiszem volt már. Azért mégis csak a kedvenceim. Így csak összejött egy rövid, szezonvégi találkozás ...

Jó utat, fiúk - lányok !