2018-08-26

Ausztria állatvilága

Az előző blogbejegyzésben bemutatott vidéken tett látogatásunk során, a tájképek mellett igyekeztem megörökíteni az állatvilágot is. Bár ez kirándulás volt és nyaralás, minek következtében nem nevezném az alkalmat természetfotózásnak, de született egy-két abba sorolható kép is. Ezeket gyűjtöttem itt össze, és mutatom be. Igyekeztem a fajokat úgy fotózni, mintha szabadban lennének, de nyilván egy állatparkban sikerült megörökíteni őket. Kivételt képez ez alól a Vízirigó, és a Hegyi billegető. Ezek a fajok nagy örömöt jelentettek számomra, mert Vízirigót egyszer láttam életemben a '90-es évek elején a Pilisben. Akkor még egy Zenit fotópuskával fényképeztem, és nem értettem hozzá. A Tair 300 mm ellenére is, nagyon kicsi lett a (papír)képen a madár, de megvan a fotó, mind a mai napig is. A hegyvidéki zúgó meredek sziklafaláról, a szerpentin szalagkorlátja mellett araszolva, lessátor nélkül, ennél közelebb most sem jutottam a fajhoz, de csodás élmény volt. Legyen ez egy szívemnek kedves válogatás, a Wild Berg állatparkból, és a Hohentauern-től lefelé vezető út mellől ...



Vízirigó (a 43. születésnapomon)

 25-30 méterről, 300 mm-en 

 Ez lett a legközelebbi kép, elég nagy vágással

 Igyekeztem minden oldalról fotózni

 Izgatottan rugózott

Röptében

Betársult a Hegyi billegető

Később sikerült róla egy kép, amin egyedül van

A folyó, egy másik szakaszán ...



A Wild Berg állatparkban nagyon szép témákat találtunk. Szeretném bemutatni azokat a fajokat, és azok képeit, melyeket épített környezet nélkül sikerült fotózni. Igen változatos, és nagy élményt adó paletta ez. A hatalmas terület bejárása 5 óránkba tellett, nagyon céltudatos haladással. Amely fajokat lehetséges, szabadon engedve tartottak. Heteken át lehetne oda járni, a legjobb fotókért. Nekünk ennyi idő jutott. Remélem, hogy minden olvasómnak jut abból az örömből, melyet ott élhettünk át !




 UHU

 Keselyű (a pontos fajnevet nem tudom)

 Vörös kánya

 A hozzá illő végtelen tájjal

Visszatérés után

 Rétisas

 Barna medve

" Nem halt meg, csak aluszik ... "

 Zerge (Bodó-Kiss Dorottya Nóra fényképe)

 Tőkésréce fióka

 Türelem kellett a mormotához

 Kicsinye is előmerészkedett

 És egy egészalakos

A mosómedve



Ezekkel a fotókkal búcsúzom Ausztriától. Kicsit megkéstem a feldolgozástól, de a 2018
sajnos nem a fotózás éve ...