2023-03-05

Évkezdő csavargás

 Lassan haladva ÉS KÖZELEDVE február második feléhez, nem bírtam már az elvonási tüneteket viselni, és elindultam a szokásos környéki falvakat meglátogatni. Jól bevált útvonalam az Óbarok - Nagyegyháza - Szárliget - Szár - Bodmér, Csákvár és Vérteskozma környéke. Ezeken a helyeken sok eldugott, titkos, szép szegletet fedeztem fel eddig. Gondoltam körbejárok, hátha találok pár izgalmas fotótémát. Nézzük, mit tapasztaltam, mit láthattam ezen a nem is oly' rövid úton ?!


Ezt az ölyvet autóból, kb 7 méter távolságból fotózhattam

A nagyagyházi Natura 2000-es gyep magánkézben van :-(

tulajdonosa úgy gondolta, hogy bekeríti a maga területét

Megakadályozva ezzel az állatok szabad és biztonságos mozgását
(és az én fotózásomat is)

Viszont a holló felülemelkedik ezen

ahogy ez a kenderike tojó sem szomorkodik túlzottan a látottakon

A Szári lankákat legutóbb másik irányból közelítettem. Meg is lett a szép eredménye

A homokbánya közelében nagy érték volt ez a kis pocsolya

Közeledvén a csákvári természetvédelmi területhez, ez a kócsag árulta a víz jelenlétét
Lesz még erre utam, mert hatalmas belvizes területek keletkeztek ...

Megvan ennek a hangulata, még akkor is, ha hiányolom a vizimadarakat

Ez az a pillanat, amikor a 600 mm is nagyon kevés a barna rétihéjához

Azért nagy kegyesen közel jött ...

És pár szárnycsapással igen messzire került újra

Szép, de üres volt a táj. Tavasszal többezer ludat számlálhatunk itt

A szőlőrigó nagyon türelmes volt

Nem, és nem jött a fény ...

Ez a csodálatos egerész ölyv intett búcsút nekem, mikor haza indultam ...




Mindent egybevetve, nagyon csalódott vagyok, hogy mennyire gyér lett az állatvilág.
Visszagondolva a 2005 környékén elkezdett fotózásaimra, de akár csak 2020 előttre, 
valami megváltozott a természetben.


Ha más nem, akkor az, hogy a gazdák beszántják az összes talpalattnyi életteret,
még akkor is, ha az ember elmondja nekik, hogy a földjük szélén keletkezett belvizeken
20-30 vonuló vizimadár faj figyelhető meg.

Nem számít nekik.
Az anyjuk sírját is bevetik kukoricával.

Így veszítjük el az élőhelyeket MINDENÜTT.