2023-03-05

Az almáriumban találtam

 A november és február közepe közötti időszak, a sok év eddigi gyakorlatához képest, merőben másképp alakult. Hiába újítottuk fel a madárlest, november környékén megált az élet annak közelében, ahogyan a kerti etetőben is alig fogyott a kirakott sok földi jó. A december és a január olyannyira csapadékos volt, hogy a leshez, de annak környékére is szinte lehetetlen volt bejutni. Tisztességes hó sem esett, így az eddig vázoltak és ennek okán, egyszerűen szinte teljesen "elengedtem" elengedtem a fotózást. Egyéb dolgaim is lefoglaltak, böjt időszak volt a fényképezés terén. Találtam azért egy-két fotót, ami csurrant - csepent ezen ínséges idők alatt, melyeket megosztok most itt a blogomban, megelőzve az idei év első képeit. Lássuk, mi adatott a késő őszi - téli időszakban, mely említésre méltó, és érdeklődésre adhat okot !


Egerész ölyv a csákvári tájvédelmi körzet bejáratánál

Mókus téved néha a madárles közelébe (25 méterre)

Fontos, hogy felnézzünk az égre, mert a ragadozók éhesek ...

Szár környékén csavarogva, citromsármányra

és énekes rigóra bukkantam

A homokbánya környékén látható földeken

kései vetésű naprfargó erőlködött

SOHA az életben nem láttam még virágzó napraforgót október 23-án

A víznél, ahol vándorsolymot jégmadarat és egyéb érdekességeket is fotóztam már, 

most csak a nagy kócsag gubbasztott egykedvűen

A tavalyi év utolsó madárleses fotó között, ez a barátcinege

csuszka

és széncinege mutatta meg magát

innen is

és a harkályfa tetején ülve egyaránt ...




A kellemetlen, nyírkos-nedves, esős saras időjárás miatt, több lehetőség
nem adódott már a les további látogatására, mert 10-15 cm mély sár állt
a les körül, illetve annak közelében. 


Ahogy írtam, jó két hónapra el is engedtem a fotózást ennek okán.