2018-09-17

Meglepetések az itatónál

Miután elkészültem az őszi rendrakással, felújítással, és tisztítással, megkezdtem a ritka csemegék felkínálását a lesnél. Ezek, és a tiszta víz, már annak ellenére is eredményt hoztak, hogy a madarak könnyen találnak még táplálékot élőhelyükön. Azért a friss vízre, és pár jó falatra mindegyiküknek szüksége van, sőt, nem csak a madarak tiszteltek meg jelenlétükkel, így szeptember derekán. A harkály mászófája remekül működik. Kamerával, és fényképezőgéppel megyek ki mostanában a lesbe, mert ki tudja mit rögzíthet az ember fia ... Legutóbb olyan pörgős volt a les, hogy bizonyos extra látnivalókat, nem is tudtam maradéktalanul rögzíteni, mindkét eszközzel. Ebben a bejegyzésben két alkalom eredményét sűrítettem eggyé, mert az első kevés fajt hozott, bár annál érdekesebbeket. Nem is mesélek most többet, inkább mutatom a fotókat ...


Új fajként jelent meg itt, a Közép fakopáncs

Hatalmas meglepetés volt a Kerti geze is

A szajkó engedett egy közeli potrét

... és egy szűk, egész-alakost is

Alap, hogy megérkeznek a széncinegék

és a csuszkák is

A közép fakopáncs körbenézett a mászókán

Az én kedvenc képem, mégis talán ez a zsánerfotó

Őt már arcról felismerem ezek után :-)

A csuszka a leggyorsabb madár a lesnél

A Széncinege pedig a legkiváncsibb

Meglepetés vendég

Úgy gondolom, hogy varázslatos képeket engedett eközben ...

Az első alkalommal Éti csiga oltotta szomját az itatón

Soká tartott a csend a les körül ...

Mikor megjelent, egyből megértettem, mi is az oka ennek ...


A Kerti geze, és a Közép fakopáncs nem járt még a lesnél. Macskát inni is csak egyszer láttam ezen kívül. Viszonylag messze még az aktív etetéses időszak, de a vonulók, és a kíváncsibbak, megjelentek már. Ezek a fotók reményre adnak okot, hogy ebben a szezonban bizakodhassak gazdag, és változatos madárseregletben.

Kiderül pár héten belül ...