2019-10-26

Vértes - Csákvár és Gánt között

Folytatván az előző natúrparkos bejegyzést, itt a Vértesről készült fotókat osztanám meg. Csákvár irányából indul egy út Gánt felé. Ott már láthatóak a Vértes magasabb pontjai, melyek így ősszel, ezer színben hívogatják a kirándulókat. Gyakorlatilag bárhol fel lehet menni a hegyoldalon, hogy aztán a kitartóbbak végigsétálhassanak a hegygerincen. Ekkorra már szépen sütött a nap a reggeli komor felhős időhöz képest. A Vértes domboldalait száraz fű takarja, mely csodás alapszínt ad a cserszömörce bokrok bordójának. Mindezek mellett aranyló sárgában pompáztak a fák. Nem is tudom soha eldönteni, hogy a tavaszi vagy az őszi színeket szeretem-e jobban ... A fotók vegyesen DSLR és mobil eszközzel készültek. Nem most akartam elkészíteni a díjnyertes tájfotókat, mert ez is csak egy "első találkozás" jellegű ismerkedős túra volt, a felfedezendő Vértesben. Egy szál pólóban, napfényben, lellemes melegben bóklásztunk feleségemmel. Csodáltam a színeket. Nézzük a színorgiát, mely annyi élményt és örömöt adott aznap nekünk !



Megrendezni sem lehetne szebben

 Ezeket a sziklákat láthattuk Csákvárról a Natúrparkban

Feldolgozhatatlan szépség


 Némelyik szemből már lehetett "C vitamint enni"

Jutott idő művészkedni is

 Olyan mint a tűz ...

 Csak mentünk és csodáltuk

 Minden bokornál megálltam

 Micsoda háttér

 Aranyló sárga levelek

Jóidőben repültek még a lepkék, október derekán

 Egyedi élővilág a déli oldalon. Azonnal a szívembe zártam

Ott vezet Gánt felé az út ...



Felérve a tetőre, elterültünk, és csukott szemmel feküdtünk a napsütésben. Százszor és ezerszer is végignéztem "minden" falevelet.

Nem tudok többet hozzáfűzni ehhez a csodához.