2020-04-25

Gazdag tavasz

Az egyik madárleses reggel után úgy gondoltam, hogy belefér még egy bicskei kastélypark látogatás a délelőttömbe. Végre tavasz van, szerettem volna lelkileg is feltöltekezni a tavasz adta színekkel, hangulatokkal. Mentem egy kört a parkban, és igyekeztem mindenre odafigyelni, ami csak a szemem elé került. Ha van élményzenélés, akkor ez egy élményfotózás volt. Tobzódtam a színekben, az éledő természet minden gazdagságában. Nem kerestem sem növény, sem állatfajt, nem voltak céljaim, egyszerűen csak fejest ugrottam a tavaszba. Élveztem a színeket, az illatokat, és a park sajátságos hangulatát. Az itt készült képek közül válogattam ebben a bejegyzésben. Remélem, hogy valamennyit átadnak a fotók abból, amit megélhettem ...




... el is határoztam, hogy jövőre a kertünkben 30 db pipacs lesz a bejáratnál ...

 Seregély

 A három csoda

 Elmerengtem, mennyire szépek

 Habár a piros tulipán a klasszikus, 

 Nekem mégis a lila / rózsaszín tetszik. (és még a sárga cirmos)

 Olyan sok képet látni, amely lesből készült. Hát ez nem. Ez a valóság

 Az épület tetején rugózott a házi rozsdafarkú hímje

Követtem őt is. Vártam, hogy piros tarkófoltját megmutathassam



Ahogy a kert hátsóbb - félreeső - részeibe jutottam, nagy izgalom ért. Mindig bezsongok, ha mókussal találkozom. Gyors, éber, okos kis állat. Mintha örökké akciófilmben érezné magát, annyira figyel olyan elszántsággal menekül. Szerencsémre pár gyermekjáték mögött elbújhattam, és volt lehetőségem lépésről-lépésre közeledni hozzá. Mindig kitettem az objektívet a rejtek mögül, és lőttem egyet, léptem egyet. Így jutottam hozzá egyre közelebb, és fedezhettem fel lakhelyét, otthonát.




 Természetesen az árnyéksávba ült, nehogy lehessen fotózni rendesen :-)

 Mókuslakás

 Megkerültem a fát, és lopakodni kezdtem. Egy lövés, 

 egy lépés

 Feszült figyelemmel nézte közeledésemet. Eddig engedett. 

 A parkban tizesével vannak a madárodúk

 Récékkel is találkozhatunk, hamarosan mutatom az okát

 Ahhoz képest, hogy park, nem túl bizalmasok

Belefeledkezdtem ebbe az illatos virágú lombkoronába

 megcsodáltam részleteit

Aztán a récés tó körüli béka hangokra lettem figyelmes.
Itt voltam hosszú perceket, de mindössze egy, éppen fejest ugró békát találtam.

 Az épület felé indulva, a locsolórendszer csövén találkoztam vele

 A gazdasági épületek irányában, háborítatlan az erdő

 Tíz méterre szögdécselt a másik mókus

Lábaimnál újabb vírágtenger




Nincs mit hozzá tenni, gyönyörű és dús most a tavasz.