2020-04-28

Kis lile másodszor

Ahogy ígértem, visszamentem a maradék belvízhez, hogy újra rápróbáljak a kis lilére, és további barátaira, akik a víznél fellelhetők. Nagyon korán indultam, mert fülest kaptam, hogy kisrókákat látott egy kutyás, a közeli repcetábla szélén. Bejártam a táblát mindkét oldalán végig, és a szántóföldet is, ahol lehet kotorék a fák tövében ... Még sípoltam is, hátha a szülők valamelyike kijön kajáért a kicsiknek, de nem találtam őket. Bőven maradt még a reggelből, hogy elmenjek a zsugorodó vízterülethez, és megpróbáljam megközelíteni jobban a parti madarakat onnan, ahonnan még nem próbálkoztam ennél a víznél. Nagy szerencsémre, ha az ember odafigyel lépteire, a lile viszonylag engedékeny, így érzésem szerint jobb képek születhettek. Mikor ezt a bejegyzést írom, szerintem 5 m2 sincs már a víz felülete. majd tovább vonulnak ... Hiányozni fognak nekem.


Ezzel a fotóval vagyok a legelégedettebb

Tényleg nagyon örültem, hogy közelebb engedett, mint múltkor

... s még egy, ahogy visszanéz

Néhány bíbic még kíváncsiskodott

Ő pedig értetlenkedett, ugyan miért nem állok odébb már ?!

A víztől nem messze figyelt a mezei nyúl

A második AF pittyenés után, meg is pattant nagyhirtelen

Had adjak hírt a reggeli repcés Rozsdás csaláncsúsról is ...

végül a füsti fecskéről, aki fészkéhez hordta a sarat, innen a víztől ...




A lile megkövetelte, hogy megdolgozzak a jobb fotóért.
Megtettem, és megérte.