2021-05-12

Vendégségben

 Kora tavasszal ismerkedtem meg két ifjú fotóssal, és segítőjükkel Tamással, akik egy gyönyörű szép közös projektbe kezdtek együtt. A srácok elhatározták, hogy lakóhelyükhöz közel építenek egy madárlest, ehhez kérték és fogadták örömmel segítségemet. Hamar megtaláltuk a hangot, és hosszas beszélgetésbe kezdtünk. Mivel én is építettem két lest 2014 és 2020 között, úgy gondoltam rendelkezem annyi tapasztalattal, hogy segítsem őket. Nagyra becsülöm azokat a fiatalokat, akik nem csak fogyasztják az élményeket, és elvesznek az élettől (amennyit lehet), hanem alkotnak valamit, ami előre mutat, s azért áldozatot is hoznak szívesen. Hát ebben a madárlesben van munka bőven. Kaptam a híreket, és a kérdéseket, szépen alakult a dolog. Bizonyos paramétereiben még jobb is lett a les, mint az enyém. Ahogy az első lesem, így ez is földbe süllyesztett fajta, melynek több előnye is van ... Például az, hogy az itató lent van a földön, mely így alkalmas kétéltűek és emlős állatok, illetve a talajszintet jobban kedvelő madaraknak egyaránt. Egy nyárfaerdőbe telepítették a lest, azon belül is egy akácos területrészre. A les mögött belvizes terület található, úgyhogy sokféle madarat és élőlényt vonz majd ez az etetős-itatós madárvárta. Négy-öt hét alatt el is készült a mű, mely felavatása alkalmából meghívást kaptam fotózásra, személyes találkozóra. Gratulálok Árminnak, Alinak és Tamásnak, a Nyárfaerdei madárles -hez ! Elhoztam a fotókat is, melyek ott készültek. A les még bejáratás alatt áll, az igazi áttörést szerintem a téli etetéses időszaka hozza majd el ...


Nagyon régen vágytam már arra, hogy ilyen közelről "lőhessek" vadgerlét

A Nagy fakopáncs hímje, itt is csodálatosan mutat

Torokfoltja, sötétebb evezőtollai, és hosszan hátranyúló sipkája alapján,
Kormosfejű cinegének határozzuk

Örvös légykapó tojója. Nagy meglepetés volt, hatalmas öröm

Alapfaj, de szívemnek igen kedves, a Széncinege

Szórakozott, játszott velünk a harkály

Minden oldalról mutatta magát

Nagy volt a szerelem ...

Az egyik legkedvesebb fotóm, aznapról

Elmélázva is gyönyörű ... Óránként jött a vadgerle pár. Ráadásul szép fényeink voltak. 



Fotózásunk durván 08:30-tól 16.30-ig tartott. Szakmáztunk, ismerkedtünk, objektíveket teszteltünk. Ali Canon vázán egy Nikon végű Sigma 170-500-as objektív volt, adaptergyűrűvel. Mondtam neki, hogy tegye fel a D500-ra azt az objektívet, és élvezze az AF előnyét ! Így is tett, és elhatározta, hogy vesz egy Nikon D7xxx kategóriájú vázat. Csak támogatni tudom, s bízom benne, hogy meglépi mielőbb ... Jó napunk volt, sokat beszélgettünk, elrepült az idő.


Igazán szép munka ...

Moziélmény

Jó srácok ! Üdvözlet innen Tamásnak is, akivel csak pár szót váltottunk ...



Megköszönöm a meghívást ! Srácok, sok szép fotót, nagy fajgazdagságot, rengeteg élményt kívánok nektek itt, az új, és szuper itatós-etetős madárlesben !

Ahogy beszéltük, ősszel is jövök, megnézzük milyen fajok járnak arra, az etetés kezdetével ...