2022-10-25

Műszaki feladatok

 Mikor szeptemberben kimentünk a leshez, és láttuk mennyire tönkretett mindent a perzselő napsütés, és mennyire leromlott a les állapota, a hirtelen ad-hoc jellegű munkákon túl, megfogalmazódott bennem pár szerkezeti felújítási munka igénye. A les hároméves, az OSB-t kikezdte az UV, s még mielőtt minden, az esővízben, párában, nyirkos hidegben rohadni kezd, elhatároztam, hogy lefestem a lesbódét, hogy megóvjam az OSB oldalfalakat. Az elsődleges szempont nem az esztétikum, hanem a víztaszítás elérésének igénye volt. A tartósság alapvető feltétele a víztaszító réteg a falakon. Főleg a déli és nyugati oldal, ahonnan jön a napfény és az eső, melyet a szél rátaszít a nyugati oldalfalra. Össze is szedtem a megfelelő kellékeket, és egy pár, napos száraz idő után - mert ugye nem festjük a nedves "fát" - ki is mentem elvégezni, amit megkövetel a les. Lazúroztuk már a fából készült etetőt, és mindent ami abból van, de az OSB egy ganytás faforgács anyag, így arra selyemfényű gyanta alapú zománcot vittem fel. Nézzünk hogyan is történt ez, a párórás munka !


Fontos az állagmegóvás !

Vízre mindig szükség van, ez az egyik fő kellékünk a lesnél ...

Betárazva minden az autó csomagtartójába

Keleti oldal

Déli és nyugati

Északi, kitekintő oldal

Kezelt etető, és napszívta lesbódé. Adott a feladat !

Kellékek a széken ...

Félúton ... Látható a különbség

Cellkolor selyemfényű barna zománcfesték

Hogy lesz ez elég mindenhová ?!
16 m2 / liter a kiadóssága, a les 11 m2 a festendő felület. Hígitani nem célszerű

Zabálja az anyagot !

Szünet és pihenés

Az egyik túlélő ...

Észak

Keleti oldal a bejárattal

A déli oldal, ahol a legerősebb UV-t kapja ...

Illetve a nyugati (bal) oldal, ahova a legtőbb eső érkezik a szél miatt



Miután lefestettem, körbetérdeltem az alját a csalánban, örülhettem, hogy télen nem lesz baj. Bent a kunyhóban rend van, megpucoltam az üveget, a beltér készen áll a fotózásra, nyújtja is a maga komfortját (padlószönyeg, alatta PVC), koncentrálhatunk lassan az etető feltöltésére, és a dekorálásra. Megálltam, megcsodáltam a művemet, és lassan előkerült a zsák szotyi, amit a szomszédos Mányon vettem jóárasítva. Az üveget takaró / védő OSB lapra nem jutott anyag, de az szerencsére az északi oldalon van, mely nem kap annyi fényt, és a tető rálógása is védi a víztől. Tavasszal mindenképp lefestem azt is, sőt kap még egy réteget az egész kunyhó, mert megint jön majd a nyári UV, mely kíméletlen. Kiszárítja a falakat, és a megmattult festék, melynek eltűnik a gyanta tartalma, ismét nem védi majd ősszel a lest. Szóval a hosszú élet titka a rendszeres ápolás, javítás ... Én ennek fényében tevékenykedek, és ügyelek ezekre.




Van minden a LIDL-ben, bár idén az aprómagos mixet nem láttam még :-(

Szerintem nagyon gusztusos a kínálat :-)

Van itt minden földi jó, lehet jönni enni, inni és fotózkodni ...

Ez a fűzér elérhető lesz egész télen, mindenki megtalálja majd a neki való falatokat

Hátunk mögött ...

Szemben a háttér

Fent pedig a kuvik odú, amit a seregélyek használnak sajnos

NatGEO szélesvásznon. (140 x 60 cm)

Rögtönzött, ideiglenes dekor

Következő alkalommal mohát telepítünk ...





Nyugodtabb vagyok így, hogy a les felkészült a nyírkos, csapadékos, hideg télre ...