2020-09-27

Első hantmadaram

 Egyik alkalommal hazaindulás előtt egyik kedvenc helyem felé vettem az irányt. Szívemnek egyik legkedvesebb környéke ez, itt hozzánk közel. Megmagyarázni nem tudom. A település is mint látvány, és a dombok, az egész látvány kedves nekem. Bankát is láttam, hallottam arrafelé, de igen jó őzes hely, és tavasszal rengeteg a madár a megfelelő helyeken. Vadvirágai április-májusban beborítják a réteket. Az odafelé vezető úton sikerült hantmadár tojót fotóznom, az autóban ülve. Társaságát egy tövisszúró gébiccsel osztotta meg a közeli bokrokon. Majd megállt bennem az ütő. Beérve a széri határba hímet is fotózhattam. Régen vágyott faj volt ez. Pár fotót szeretnék erről megosztani, egy számomra szép tájképpel egyetemben. Miközben azt fotóztam, az Erdei fülesbagoly bent szólt az erdőben. Csodás téli képeket is fotózhattam ott. Most, hogy írom ezt blogot, jó érzés visszagondolni azokra a pillanatokra ...


Hantmadár hím

Hantmadár tojó

Nem messze tőle a titokzatos fiatal Tövisszúró gébics

Szár legszebb pontja

Őzek is vannak arrafelé

Csodás nyári pillanat

Egy-egy énekes ...

A lepkék idén nem kényeztettek el túlzottan :-(

Szár felé több helyen tartanak szürkét

Vadgerléből is lesz tán közelebbi egyszer



... egy nádas mögött volt, ahogy megjelentem, már vette is az irányt.

Meglepetés volt a fák mögül előbukkanó karvaly

Kedves pillanat volt, a sárban keresgélő káposztalepkék látványa

Végül egy telefonos kép e gyönyörű vidékről


Minden évszakban gyönyörű.