2020-10-04

Sekély vizeken

 Nem is olyan nagyon távol tőlünk, kis keresgéléssel, kutatással viszonylag megtalálhatók kisebb átmeneti tavak, és sekély belvizes területek, melyek víze erősen évszakfüggő mennyiségű. Vonuló madaraink, és vizeket kereső egyéb állatfajták kedvenc pihenő és táplálkozóhelyei ezek. Mikor ideköltöztem, első tendőim egyike volt, hogy bejelöltem környékünkön az erdős és kultúrtájakat, illetve a vizekben viszonylag kazdag területeket. Így egy év elteltével nagyjából kijelenthetem, hogy fejből tudom az utakat, és ismerem az érdekes helyeket, melyek max 40 perces autózásra vannak tőlünk. A jövő év feladata lesz az, hogy ezeket etológiai szempontok alapján látogassam, igazodva a madarak vonulásához, a vadak viselkedéséhez, éves életszakaszaihoz. Hosszú téli esték programja lesz átgondolni ezek időrendiségét, és felállítani egy fotózási tervet ... No de ne szaladjunk előre ennyire, maradjunk a jelenben, és a közelmúltban ! Szeptember a vizek és erdők hónapja volt. Jó társaságban látogathattam el többször a fent említett vizes területekre, és ott gyűjtöttem össze a következő "anyagot", melynek bemutatása nem is olyan könnyű. Igen változatos, sokszor nehéz fényekben fotóztam, sokszor használva a fényképezőgép sorozatfelvétel üzemmódját, rengeteg fotó készült. Ezeket leválogatni, és feldolgozni hosszú sok időt vett igénybe, s hogy a blog bejegyzés befogadható terjedelmű lehessen, sok fotót kellett "elengednem" ... Had osszam meg ezeket az élményeket itt, és most...


Füstös cankó

Havasi partfutó
 Több év után előkerült a lessátor ...

Ha türelmesen vár az ember, közel jönnek a madarak

Kint voltunk korán reggel is

ragyogó napsütésben,

de volt, hogy ott ért minket az este ...

Izgalmas (seregélyfelhős) életképekkel kényeztetett minket

ez a nem kevés titkot és érdekességet rejtő vidék.

Csodás hátterekkel, s a még nyárról megmaradt zöld színekkel ...

Sirályok csapataival

Sárszalonka békés keresgélésével tartotta fenn bennem az érdeklődést, órákon át.

Crop-os vázon sem volt igazán elég a 600 mm

A rövid szünetekben jól elvoltam az óriás szitakötőkkel

Aztán megtörte a nyugalmat ez a "mérleg-pillanat"

Még közelebb jött a sárszalonka, sok esetben többedmagával ...

Gyengébb fényekben bátrabb voltak ...

Soha nem láthattam még Nagy pólingot

Tereptarka

Egyedül, de nem magányosan


Szememmel elidőztem gyakran a táj szépségén

Itt aztán bepótolhattam a vízimadaras lemaradásomat

Kerestem azokat a pillanatokat, ahol nem voltak egymás hegyén-hátán

Olyan, mintha befagyott volna a víz

Elbűvölő és megnyugtató a nagykócsag kimért röpte

Ellenfényben a Sárszalonka

Az alacsony vízállás megengedte, hogy besétáljunk a szigetre

és valóban a kellős közepén lehessünk mindennek

Fiatal dankasirály

Pajzsos cankó tojó

Büszke galopp

Havasi partfutó és a Parti lile esete

Békés pillanatok

Révület

Hosszan szárítkozott a Kormorán

Nem bírtam megálljt parancsolni a kezemnek

Nincs is jobb, mint vakarózni

Nem bírtam visszafogni magam. Sokszor megfotóztam, a röptükből visszatérő madarakat

Fiatal (még sárgás fejű) barázdabillegető

Valamin biztos törte a fejét ...

Egyre csak közelebb ...

Megérkezett a művész úr

A harmadik alkalommal így ért véget a nap




Éveken át nem találtam igazán jó vizes helyet, s ha volt is, nem közel. Azt gondolom, hogy jövőre minden évszakban bőséges élménnyel szolgál majd e csodás sekélyvizes terület ...