2021-04-18

Mandarinréce

 Ahogy tavaly, úgy idén is megjelent a belvíz, közel a telepítés mellett. Tavaszodik, és a vonuló madarak felfedezik ezt a helyet. Előszeretettel jönnek reggel, és a kora esti órákban keresgelni a vízpartra. Két hete már nézegettem a vizet a műút mellett, hogy van-e a parton cankó, lile, vagy bármi más. Láttam mozgást, így megálltunk, és meglepetések értek minket. Két alkalommal voltam a víznél. Egyszer egy vasárnap este, szinte már szürkületben, illetve egy következő szombaton a reggeli órákban. Az utóbbi napok  nagymennyiségű csapadéka miatt ma már nem lehet autóval bemenni a víz mellé, ezért nagyon örülök, hogy akkor jártam ott, amikor még nem volt sártenger. Összegyűjtöttem az ott készült fotókat, ebben a bejegyzésben.


Hatalmas meglepetés volt a Mandarin réce jelenléte

Büszkén araszolt a víz partján

Jó nagy képkivágással, "közelről"

Kellemes, és izgalmas hely ... 

Pillanatok alatt érkezett meg a Réti cankó,

és a Piroslábú cankó is.

A Bíbicek bátortalanul köröztek felettem ...

Inni jött a Búbos pacsirta

Kis liléből több is rohangált a parton

Ment a műsor a levegőben is :-)

A műsor végére, adódott még egy ellenfényes fácánfotó is ...


Láttam még seregélyeket, zöldikét, tengelicet, dolmányos varjút, örvös galambot, barna rétihéját, BANKÁT (átrepülni a víz felett), de róluk nem készült fotó. Izgalmas perceket töltöttem a víz mellett, mind ezt a város határától pár száz méterre.


Azt hiszem,  minden évben meglesz ez a szép kis koratavszi program.
A mandarinréce meglepetése után itt, szinte bármi megtörténhet ...